Digitālais mārketings ir aktuāls temats un par to runājam atkal un atkal. "Darbošanās sociālajos tīklos neko nemaksā, bet ir lieliska iespēja komunikācijai ar esošajiem un potenciālajiem klientiem." "Digitālais mārketings ir lēts, jo to var īstenot paša spēkiem bez reklāmas aģentūras iesaistes." "Tas taču ir vienkārši ― izveido savu kontu un liec iekšā reklāmu!"
Turpinām pagājušajā nedēļā publicēto rakstu, atšķetinot populārākos mītus un biežāk dzirdētos apgalvojumus.
Digitālo mārketingu var iemācīties jebkurš. Ja tas ir iecerētais karjeras virziens....
Tāpat kā apgūstot jebkuru arodu, par speciālistu nevar kļūt dažās stundās vai dienās, arī digitālo mārketingu nevar iemācīties ātri un bez piepūles. Taču ir samērā viegli spert pirmos soļos, jo reklāmas platformās tiek piedāvāta bezmaksas apmācība, informācija un pat sertifikācija.
Mazam uzņēmumam aktivizēt savu pirmo kontu programmā Google AdWords un izveidot teksta reklāmu nebūs nemaz tik sarežģīti. Arī kontu sociālajos tīklos izveidosiet bez lielas piepūles.
Process kļūs krietni vien sarežģītāks, ja gribēsiet sociālajos tīklos izvietot arī maksas reklāmu, mērīt rezultātus, sekot līdzi lietotāja darbībām mājaslapā, savienot pirkumus ar reklāmām, kas tos sekmējušas, ieviest remārketingu jeb atkārtoto mārketingu un vēl daudzus citus digitālā mārketinga labumus.
To visu, protams, var iemācīties, bet tikai tad, ja tam velta daudz laika, seko līdzi izmaiņām un tas tiešām patīk. Un jāpatīk arī programmēšanai, jo ― kā rāda jaunākās tendences ― bez šīm zināšanām pilnvērtīgu digitālu mārketingu īstenot vairs nav iespējams. Jums ir paveicies, ja uzņēmumā ir IT speciālists, kurš šajos procesos ir gatavs palīdzēt. Vai joprojām domājiet, ka digitālais mārketings ir vienkāršs?
Digitālais mārketings ir efektīvāks. Jo to var precīzāk izmērīt!
Nevar viennozīmīgi apgalvot, ka digitālais mārketings ir efektīvāks par tradicionālajiem reklāmas kanāliem. Joprojām ir mērķauditorijas, ko internetā sasniegt nevaram, piemēram, seniori. Taču iespēja precīzi izmērīt rezultātus ir būtiska priekšrocība ― šajā jomā tas tiešām pārspēj televīziju, presi un radio. Digitālajā mārketingā varam sekot katram klikšķim, impresijai jeb reklāmas parādīšanas reizei, pirkumam, nospiestajai pogai, apskatītajai mājaslapas sadaļai.
Datu apjoms, ko iegūstam, ir tiešām apbrīnojams. Tas palīdz novērtēt katra reklāmas kanāla rezultātus, izmērīt atdevi no ieguldītajiem līdzekļiem un saprast lietotāju uzvedības modeļus. Galvenais ― saglabāt vēsu prātu un datu gūzmā neapmaldīties!
Kādas ir galvenās atziņas, ko paturēt prātā par digitālo mārketingu? Tas ir pieejamāks, izmērāmāks, un pirmos soļus tajā spert ir vienkāršāk. Frāzi “ātri, lēti un vienkārši” uz to gan attiecināt nevar.
Lasiet arī "Digitālais mārketings ― lēti, ātri un vienkārši? 1. daļa"