Latvijas uzņēmumos ir diezgan attīstīta digitālā vide, taču bieži vien vadītājiem pietrūkst zināšanu un entuziasma, lai visas modernās iespējas liktu lietā. Šāda atziņa izriet no Tildes Jumis veiktā pētījuma "Vadītāja digitālais portrets".
Vislabākās zināšanas uzņēmumu un struktūrvienību vadītājiem ir par digitālo drošību - šajā kategorijā vidējais novērtējums ir 72%. Vadītāji pārzina izplatītākos drošības riskus un zina, kā rīkoties, sastopoties ar draudiem.
Arī uzņēmumu digitālā vide un to rīcībā esošais ekipējums novērtēti ar salīdzinoši augstu atzīmi – 69%, apliecinot, ka vairākumam aptaujāto uzņēmumu ir nepieciešamie instrumenti produktīvam, mūsdienīgam darbam. Taču tie ne vienmēr tiek likti lietā, jo vadītājiem nereti pietrūkst zināšanu par jaunajām tehnoloģijām, kā arī entuziasma apgūt tās un ieviest uzņēmuma ikdienas darbā. Šajās kategorijās novērtējums ir attiecīgi 51% un 54%. No pētījuma izriet, ka tikai 49% vadītāju regulāri seko līdzi digitālās sfēras jaunumiem un vien 23% regulāri paši izmēģina jaunus risinājumus.
Krietni enerģiskāk vadītāji izmanto sociālos tīklus. Vairāk nekā puse jeb 58% atzīst, ka savu personīgo sociālo tīklu kontu izmanto uzņēmuma popularizēšanai. Arī dažāda satura veidošanā par uzņēmumu vai nozari vadītāji iesaistās diezgan aizrautīgi. Aptuveni 60% pieliek roku satura sagatavošanā un uzņem fotogrāfijas, 32% piedalās video satura radīšanās un 12% izmēģinājuši video tiešraides.
Digitāli visattīstītākie vadītāji ir informācijas un komunikācijas tehnoloģiju (IKT) uzņēmumos, no kuriem 68% regulāri interesējas tehnoloģiju jaunumiem. Otri zinošākie ar 65% interesentu ir mediju, sabiedrisko attiecību, reklāmas un poligrāfijas nozares vadītāji, apsteidzot finanšu pakalpojumu nozari, kur jaunākās tehnoloģijas interesē 61% respondentu.
«Ikdienā strādājot ar dažādiem uzņēmumiem – Tildes Jumja klientiem – redzam, ka digitālās vides attīstības līmenis uzņēmumā bieži ir atkarīgs tieši no uzņēmuma vadītāja entuziasma. Pirms diviem gadiem, kad tirgū uzsākām piedāvāt grāmatvedības un uzņēmumu vadības mākoņpakalpojumu Tildes Jumis Pro, risinājumu pirmie ieviesa uzņēmumi, kuru vadītāji paši bija produktu izmēģinājuši. Tāpat redzam, ka arī vispilnīgāk Tildes Jumis Pro iespējas izmanto uzņēmumi, kuros vadītāji iesaistījušies produkta izmēģināšanas un ieviešanas procesā,» stāsta Tildes Jumis biznesa attīstības vadītājs Viesturs Slaidiņš.
Pētījums "Vadītāja digitālais portrets" tapis 2017. gadā, aptaujājot 1238 vadītājus no 16 nozarēm par gatavību digitālajam laikmetam piecās kategorijās - zināšanas, drošība, entuziasms, rīcībā esošais ekipējums un digitālā vide uzņēmumā.