Kā dati var palīdzēt izsekot jūsu klienta dzīves ciklam

Kā dati var palīdzēt izsekot jūsu klienta dzīves ciklam

Strauji mainīgā ekonomiskā un ģeopolitiskā situācija liek uzņēmumiem pārskatīt ne vien savus kredītriska pārvaldības  un pārdošanas procesus, bet arī tuvāk aplūkot savu partneru un klientu biznesa situāciju. Tirgū ir daudz atvērto datu (open data), ko uzņēmumi var izmantot, lai palielinātu pārdošanas apjomu un mazinātu kredītrisku.

Datu meklēšana

Biznesa izaugsme ir svarīga ikvienam uzņēmumam. Atvērti dati var palīdzēt atrast uzņēmumus, kas atbilst gan vienkāršiem, gan arī sarežģītākiem kritērijiem. Piemēram, meklējiet nevis tikai tos uzņēmumus, kuri ir aktīvi, vecāki par gadu un strādā noteiktā darbības jomā, bet iekļaujiet arī kritērijus, kas varētu pārbaudīt to uzticamību: informācija par parādiem, kredītvērtējums, kredītlimits, finanšu rādītāji utt.

Analīze: vai jūsu nākotnes biznesa partneris vai klients ir uzticams?

Pirms jaunu biznesa attiecību uzsākšanas ir jāizdara mājasdarbs – jāsavāc visi iespējamie dati par savu jauno partneri vai klientu. Novērtējot uzņēmuma uzticamību, ir svarīgi pārbaudīt ne tikai finanšu rādītājus, bet arī biznesa saiknes vai pat uzņēmuma esamību  publiskos sankciju sarakstos (ES, OFAC, ANO u.c.). 

Finanšu rādītāji var būt vāji, un tas jūs var pamudināt atteikties no sadarbības. Taču biznesa saikņu pārbaude var parādīt jaunas iespējas un draudus. Iespējams, jūsu potenciālais biznesa partneris pieder lielai biznesa grupai un tam ir liels potenciāls, tikpat labi tam var būt kāda tumša ēna pagātnē kā bankrota draudi, un jums tas sagādās tikai galvassāpes un riskus, nevis biznesa iespējas.

Potenciālo klientu analīze

Parasti uzņēmumi novērtē savus klientus, pamatojoties tikai uz saviem iekšējiem datiem (galvenokārt, maksājumu vēsturi), taču ārējie dati var sniegt plašāku ieskatu. Jūs uzzināsiet, vai partneris ir iesaistīts tiesvedībā, vai viņam ir nenomaksāti parādi valsts iestādēm un privātiem uzņēmumiem. Savukārt apgrozījuma un darbinieku skaita izmaiņas var norādīt uz biznesa izaugsmi, vai pretēji - sarukumu.

Sadarbības noslēgšana

Parasti sadarbības noslēgšanai ar klientu ir divi scenāriji: 

- abas darījuma puses ir apmierinātas – viena saņēma pakalpojumu vai preci, otra – samaksu, 

- viens ir nokļuvis parādnieku sarakstā. Parādu piedziņa nav viegls process, un atvērtie dati var būt ļoti noderīgi, izlemjot, vai jums vajadzētu vērsties tiesā vai mēģināt vienoties par parāda samaksu. Finanšu, biznesa saistību, parādu un tiesvedību dati var palīdzēt novērtēt jūsu partnera-parādnieka stāvokli un pieņemt lēmumu.

Mūsu partnera Okredo atvērto datu platforma palīdz pārvaldīt visu klienta dzīves ciklu: atrast jaunus klientus, novērtēt uzticamību un pārdošanas potenciālu, veicināt izaugsmi un piedzīt parādus, pateicoties platformā publicētiem debitoru datiem.

 


Dalies: