Patīkamāki un izdevīgāki – produkti ar pievienoto vērtību

Patīkamāki un izdevīgāki – produkti ar pievienoto vērtību

Produkts ar pievienoto vērtību. Šo frāzi droši vien būs dzirdējis ikviens. Kādam tā asociējas ar pievienotās vērtības nodokli, bet citam tas ir iemesls iegādāties tieši šo, un nevis kādu citu produktu vai pakalpojumu. Šodienas pārsātinātajā tirgū patiešām grūti iedomāties labu, atmiņā paliekošu preci, kas tiktu piedāvāta bez jebkādas pievienotās vērtības. Mēs nepērkam vienkārši maizi. Mēs pērkam veselīgāko, ar šķiedrvielām un vitamīniem bagātu maizi. Mēs pērkam viedtālruni ar vislabāko fotokameru. Un mēs pērkam gultas matraci, kas mūs ieskauj kā maigs mākonis. Ja šīs pievienotās vērtības nebūtu, visticamāk, atlases kritēriji būtu pavisam citi, un mēs par daudzām noderīgām lietām pat neuzzinātu.

Atbildīgie rūpējas par klientu

Datorprogrammām nevar piemest šķipsnu garšvielu vai piešķirt valdzinošu aromātu. Taču tās var padarīt interesantākas potenciālajiem klientiem ar dažādiem papildu pakalpojumiem. Tas īpaši nepieciešams, ja tirgū līdzīgu izstrādājumu ir gana daudz. Un tieši to IT kompānijas arī dara. Vienas programmas pircējiem dāvanā iedod vēl otru, piešķir unikālas produkta personalizēšanas iespējas, organizē apmācības un tamlīdzīgi. Lai arī var šķist, ka tas darīts ar vienu mērķi - pēc iespējas vairāk pārdot, patiesībā pievienotā vērtība pastāsta par zīmolu daudz vairāk. Ja uzņēmums ir gatavs veltīt savu laiku un papildu līdzekļus klientiem, tātad tas nebūs vienaldzīgs arī brīžos, kad klientam būs nepieciešams tehnisks atbalsts darbā ar iegādāto programmu vai padoms digitālā rīka efektīvākai izmantošanai. 

Ja zīmols nerūpējas par sava produkta pievienoto vērtību, tas visticamāk nozīmē, ka līdz ar pirkuma veikšanu sadarbība un komunikācija izbeidzas. Tālāk katrs cīnās pats saviem spēkiem. 

Izglītošana kā vērtība

Grāmatvedības un biznesa vadības sistēmas Jumis lietotāji mūsu pievienoto vērtību labi zina. Tās ir regulāras apmācības, vienmēr pieejams klientu atbalsta dienests un ļoti ātra jaunu likumdošanas prasību ieviešana programmā.

Jau kopš 2004. gada organizējam «Grāmatvežu pēcpusdienas», kurās pulcējam vairākus simtus grāmatvedības speciālistu un stāstām par jaunām iespējām un tendencēm nozarē. Kopš Jumis izveidošanas dienas esam sarīkojuši jau 60 šādus pasākumus, un bijām vieni no pirmajiem, kas radīja iespēju tos apmeklēt ne vien klātienē, bet arī pieslēgties attālināti. Tas notika jau 2011. gadā, un kopš tā laika 28 grāmatvežu pēcpusdienas bijušas skatāmas tiešsaistē.  2010.gadā sākām organizēt arī e-seminārus par Jumis jaunākajām funkcijām, nodokļu izmaiņām un citām aktualitātēm. Sarīkoto tiešraides semināru skaits nu jau sasniedzis 56, un būs vēl, jo ik gadu sarīkojam vismaz 4 vebinārus. 

Esam ne vien aicinājuši grāmatvežus pie sevis, bet arī paši devušies ciemos pie klientiem. No 2006. līdz 2009. gadam sarīkojām 16 reģionālos izbraukuma seminārus dažādās Latvijas vietās. Jumis lietotāji varējuši smelties zināšanas lielā konferencē «Gudram grāmatvedim», brīvdabas pasākumā «Zelta Jumis» un divās konferencēs uzņēmumu vadītājiem. Kopējais sarīkoto pasākumu skaits jau pietuvojies pusotram simtam – 136. 

Jumis pasākumos pulcējam ļoti lielu skaitu klausītāju. Grāmatvežu pēcpusdienas klātienē apmeklēja vidēji ap 350 cilvēkiem, bet lielākais dalībnieku skaits pasākumā pārsniedza 1100. 

Darbam un atpūtai

Mūsu semināros piedalās grāmatvežu vidū atzīti lektori – zvērināti revidenti Sandra Dzerele, Ieva Liepiņa un Nelda Janoviča, sertificēti nodokļu konsultanti Ilze Birzniece un Dana Muceniece,  LRGA valdes locekles un savā jomā atzītas speciālistes Ilze Palmbaha-Zvirbule un Lilita Beķere, jurists Kaspars Rācenājs, personāla vadības speciāliste Ieva Kalve, VID un FM darbinieki, kā arī  citi savas jomas profesionāļi.

Citiem vārdiem sakot, cenšamies klientus apgādāt ar visu nepieciešamo informāciju sekmīgai strādāšanai mūsdienu mainīgajā biznesa vidē. Jumis lietotāji ik gadu saņem “Grāmatvežu kalendāru” ar tematiski piemeklētu pievienoto vērtību. Dažreiz tie ir atjautības uzdevumi, citreiz vingrinājumi acīm un rokām vai krāsošanas/zīmēšanas lapas relaksācijai. Un mēs nekautrējamies atgādināt saviem klientiem, ka dzīve ir vairāk nekā darbs. Tādēļ 2019. gadā sarīkojām ļoti atsaucīgi uztvertu konkursu par grāmatvežu hobijiem. 

Klientu uzskati un rīcība ļauj domāt, ka viņi ir novērtējuši produktu pievienoto vērtību un grāmatvedības programmu izvēlas pēc vairākiem kritērijiem. Pērnajā rudenī veiktā aptaujā noskaidrojām, ka pat mazie uzņēmumi vairs nefokusējas uz lētāko cenu. Izmaksas ir svarīgākais kritērijs vairs tikai 26% respondentu.


Dalies: